Hvordan bli kosmetisk sykepleier?


30 May
30May

Jobber du som sykepleier i dag og ønsker å videreutdanne deg til kosmetisk sykepleier så er det mange til du må tenke over. Det første er hva du ønsker å jobbe med, om du vil drive med hudpleie eller om du ønsker å drive med injeksjoner, som filler og botulinumtoksin. Ulike skoler og akademier tilbyr forskjellige deler, og det er ingen som tilbyr begge deler i Norge eller skandinavia. 

Amabilis Academy tilbyr en videreutdanning med kun kosmetiske injeksjoner, der du over et halvt år har 5 samlinger på 4 dager hvor du læres opp i alt fra Grunnleggende og avanserte fillerbehandlinger, både estetiske og medisinske Botoxbehandlinger, og mesoterapi og skleroterapi. Dette er det eneste akademiet i Norge som gir deg full utdanning innen kosmetiske injeksjoner, og du kan behandle tilnærmet alle områder i ansiktet med både filler og botulinumtoksin i etterkant.


Andre akademier i Norge er rene hudpleieakademier, der du lærer peelinger, å legge på maske, farge øyebryn og massere. Noen av disse har også lett introduksjon til Filler og Botulinum toksin, men dette er så grunnleggende at du ikke kan jobbe med det før du har tatt videre ny videreutdanning i etterkant.


Er du usikker på hva du skal velge så kontakt skolen, be gjerne å få snakke med en tidligere student og se nøye over kursmodulene og timeplanen og vær sikker på at dette er noe for deg. Det er veldig kostbart å velge feil , og ønsker du å holde på med fillere og rynkebehandling med botulinim toksin injeksjoner så skal du ikke behøve å lære å farge øyenbryn eller legge på masker på huden, dette er i utgangspunktet oppgaver for en hudpleier.


Det er også viktig å vite at det ikke finnes noen beskyttet tittel innen kosmetisk medisin, og selv om ulike akademier kaller seg Kosmetisk sykepleier, Kosmetisk Dermatologisk sykepleier eller estetisk injeksjonssykepleier, så er dette noe alle sykepleiere kan kalle seg og er altså ingen beskyttet tittel. 


www.amabilisacademy.no


Hvorfor du bør ha en bedriftsblogg 



Du forbinder kanskje blogging med rosabloggere og mote - så hvorfor skal din bedrift drive med noe sånt? Det skal vi forklare deg i dette blogginnlegget.

“Content is king”. Det har du sikkert hørt mange ganger før, men vi sier det en gang til. Vi mennesker elsker underholdende, nyttig og lærerikt innhold på nett.

Selg din kunnskap

Blogging sørger for mye trafikk til nettsiden din og skaper interesse for din bedrift. I en blogg skal du ikke direkte selge dine produkter og tjenester. Du skal selge din kunnskap.

En blogg er en plattform hvor du kan vise kunnskap og dele nyheter innenfor din bransje. Det er tre hovedkategorier for innhold: underholdende, informativt og lærerikt. Fyller du noen av disse kravene vil bloggen oppleves verdifull for en kunde.

En bank deler gjerne sparetips eller sjekkliste for deg som skal kjøpe bolig. Dette skaper en relasjon til kunden. Banken oppleves som kunnskapsrik, trygg og pålitelig.

Styrk din posisjon i markedet

Innhold med verdi og som snakker med kunden styrker din posisjon i markedet. Originalitet og kvalitet er det som skal til for å skille seg ut. Innholdet på bloggen skal gi svar på det kunden måtte lure på, og lære han eller henne noe nytt.

I bloggen kan du spisse budskapet ditt og nå sterkere ut til dine målgrupper, enten det er nye kunder, eksisterende kunder eller gamle kunder du vil vekke interessen til igjen. Forskjellige kunderelasjoner krever forskjellige budskap. 

Blogging gir bedre plassering i Google

I tillegg til å skape en relasjon til dine kunder, vil blogging også føre til en høyere rangering i søkemotorer som Google over tid.

Googles aloritmer jobber hele tiden med å gi en søker det mest relevante søkeresultatet. Blir ditt innhold lest mye, delt videre og det er unikt fra annet innhold på nett er det større sannsynlighet for at du fortjener en høyere rangering i søketreffene enn andre.

Ved å publisere innhold jevnlig på nettsiden din vil Google oppleve siden som oppdatert og relevant. Googles avanserte algoritmer kan dessuten måle om innholdet ditt er av god kvalitet eller ikke, så det er viktig å sørge for god rettskriving og unikt innhold.

TRENGER DU HJELP MED BLOGGEN DIN?

Det er ikke alle som har tid til å opprettholde en blogg for bedriften sin. Kanskje du sitter inne med mye kunnskap og informasjon du vil dele, men sliter med å få det ned i en tekst? En bedrift som Bonefish vil gjerne hjelpe deg med dette. Vi kan hjelpe deg med alt fra renskriving/korrektur til å skrive hele innlegget for deg.

For mange av våre kunder gjør vi såkalt “ghostwriting”. Det vil si at vi står for alt innholdet på bloggen (og i noen tilfeller også alt innholdet på nettsiden). Dette skjer i et samarbeid med kunden, da vi ikke nødvendigvis er eksperter på det de driver med.

En god dialog og deling av kunnskap sørger for at vi kan skrive blogginnlegg og få ut kunnskapen du sitter inne med.

Kommentarer
* E-postadressen vil ikke bli publisert på hjemmesiden.